
Logo znanej marki, wsparcie marketingowe oraz szkolenia to niewątpliwe zalety franczyzy jako pomysłu na biznes. Dzięki umowie z franczyzodawcą, w zamian za pewne opłaty, otrzymujemy szereg korzyści, które pozwalają nam z powodzeniem prowadzić własny biznes pod cudzym szyldem. Decydując się na taki układ, franczyzobiorca najczęściej interesuje się kosztami inwestycji, możliwymi zarobkami czy rozpoznawalnością marki, ale mało kto sprawdza, czy do warunków umowy należy wyłączność terytorialna. Dowiedz się, o co w tym chodzi i dlaczego powinieneś się tym zainteresować, zanim zainwestujesz.
Franczyza – dowiedz się, czym jest wyłączność terytorialna
W przypadku franczyzy, wyłączność terytorialna oznacza, że jako franczyzobiorca, jako jedyny możesz prowadzić swój biznes franczyzowy na danym terenie. Dzięki temu nie musisz obawiać się, że przedsiębiorca należący do tej samej sieci partnerskiej, będzie Twoją konkurencją. Na pewno zdarza się, że widujesz czasem na przykład dwie restauracje z tej samej sieci w jednym mieście. Czy oznacza to, że franczyzodawca nie oferuje wyłączności terytorialnej? Niekoniecznie. W przypadku dużych miast, wyłączność może dotyczyć konkretnych dzielnic, ponieważ odległość dzieląca dwa lokale, sprawia że ich właściciele nie wchodzą sobie w drogę. Przeczytaj więcej tutaj https://allebiznes.pl/category/franczyza/gastronomia/ i sprawdź, które franczyzy gastronomiczne są najkorzystniejsze.
Franczyza – dlaczego warto zadbać o wyłączność?
Wyłączność terytorialna jest bardzo ważna z punktu widzenia franczyzobiorcy. Im więcej lokali w sieci partnerskiej, tym lepiej dla marki, gdyż świadczy to o jej rozwoju. Wiele firm swój prestiż zawdzięcza właśnie temu, że placówki rozmieszczone są po całej Polsce, chociaż nie każdy zdaje sobie sprawę, że to właśnie franczyzobiorcy nimi kierują. Sprawdź na przykład te znane marki, korzystające z systemu franczyzowego https://allebiznes.pl/category/franczyza/kosmetyki-bizuteria-upominki/. Niestety jednak, chociaż franczyzodawca zarabia na każdym punkcie, to Ty jako inwestor, zarobisz o połowę mniej, jeżeli w pobliżu rozpocznie działalność kolejny salon firmowy. Jeśli chcesz monopolu na swoje usługi na danym obszarze, upewnij się, że będziesz mieć zagwarantowaną wyłączność terytorialną.