
Duża konkurencja na rynku odzieżowym sprawiła, że ładny asortyment już nie wystarczy, by się wyróżnić. Właściciele butików nie mają więc łatwego zadania – muszą wymyślić odpowiednią strategię, która pomoże im wypromować towar. Klasycznym i niezawodnym rozwiązaniem są manekiny. I mowa tu nie tylko o manekinach całopostaciowych, ale też o ekspozytorach. Co warto o nich wiedzieć?
Ekspozytory czy manekiny całopostaciowe – jak wybrać?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jaki typ manekina jest najlepszy. Wszystko zależy bowiem od specyfiki sklepu. W butikach z odzieżą lepszym wyborem okaże się manekin całopostaciowy. Za to w sklepie z akcesoriami – głowa manekina. Z kolei w punkcie z biżuterią sprawdzą się ekspozytory dłoni, a w sklepie z bielizną – manekiny torsy. Należy więc dopasować rodzaj manekina do posiadanego asortymentu. Warto też odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcemy osiągnąć. Zdefiniowanie celu pomoże w określeniu, czy lepszym wyborem okażą się modele abstrakcyjne czy realistyczne. Jeśli manekin ma tylko stanowić tło pod produkt, postaw na manekiny abstrakcyjne. Jeśli zaś chcesz zasugerować klientowi, do jakiego typu urody pasuje dana stylizacja, wybierz manekina realistycznego.
Głowa manekina – w jakich sklepach warto ją wykorzystać?
Wśród ekspozytorów na szczególną uwagę zasługuje głowa manekina. Może przydać się w sklepach z akcesoriami, salonach fryzjerskich, punktach z biżuterią, marketach budowlanych i sklepach z elektroniką. Świetnie sprawdzi się także w sezonowych punktach z okularami przeciwsłonecznymi. Dzięki temu, że głowa manekina jest lekka, nie powinno być problemu z jej przenoszeniem. W internecie, na stronach takich jak ta https://sklep.moremannequins.pl/pozostale-manekiny-ekspozytory-glowy.84, można znaleźć różne modele głów, więc dobór określonego wariantu jest niezwykle łatwy. Przedsiębiorcy w szczególności upodobali sobie głowy abstrakcyjne i semiabstrakcyjne. Dlaczego? Ponieważ nie tylko promują asortyment, ale też zdobią wnętrze butiku.